Min resa
Ange bokningsnummer och e-postadress i fälten nedan så kan du
- Reservera plats i vår restaurangvagn "Krogen"
- Ansöka om ersättning vid försening över 60 minuter
- Avboka din resa
- Lägga till frukost och bagagetransport.
- Skicka ut dina biljetter igen. Denna funktion innebär även att du får ett separat kvitto med specificerad moms.
Reser du med våra nattåg till Åre/Jämtland och Österrike så måste du även förboka frukost/meny samtidigt som du bokar bord. På dessa avgångar kan du endast boka bord fram till 24 timmar före avresa.
Har du köpt din resa via SJ ska du fylla i de 6 första tecknen i biljettnr i fältet för bokningsnummer (före bindestrecket). Du kan boka bord i Krogen och ansöka om förseningsersättning. För avbokning måste du kontakta SJ.
Biljetter till Snälltåget, köpta på Snälltåget.se är ombokningsbara eller återköpsbara fram till 24 timmar före avresa. Har du köpt en egen kupé gäller sju dagar före avresa. Har du köpt en biljett inom 24 timmar eller en egen kupé inom 6 dagar före avresa går den inte att omboka eller återköpa. Avbokar du en ombokningsbar biljett kommer du att få ett värdebevis som gäller i 180 dagar som kan användas för att köpa en ny resa.
Har du köpt en resa via en researrangör, t ex SkiStar, Alltime Travel, Grøn Rejs, Nortlander eller Slopetrotter gäller andra villkor för att avboka eller ändra sin resa.
Du kan ansöka om ersättning av försening först när samtliga resor i bokningen är genomförda.